Pachecolaan 44 1000 Brussel Toegangsplan INFODESK (Voor al uw dossiergebonden vragen) Tel. : 02/793.80.00 Maandag | 9u30 - 12u00 | Dinsdag | 9u30 - 12u00 | Woensdag | 9u30 - 12u00 | Donderdag | 14u00 - 16u00 | Vrijdag | 9u30 - 12u00 |
E-mail : infodesk@ibz.fgov.be
| BezoekenHet onthaal is open van 8.30 tot 16.00 uur. Het onthaal is enkel toegankelijk voor bezoekers met een afspraak. Alle inlichtingen betreffende de stand van zaken in uw dossier kunnen enkel door Infodesk worden gegeven. Het is dan ook nutteloos om u naar het onthaal van DVZ te begeven om deze info te bekomen gezien aan het onthaal geen antwoorden kunnen worden gegeven. PostDe briefwisseling moet naar dit adres worden gestuurd: Dienst Vreemdelingenzaken Pachecolaan 44 1000 Brussel Aanvragers van internationale bescherming (asielzoekers) De diensten die bij Dienst Vreemdelingenzaken die belast zijn met de aanvragen voor internationale bescherming zijn gevestigd op twee plaatsen: Passendalestraat 2 1000 Brussel Toegangsplan In het Klein Kasteeltje worden de aanvragen voor internationale bescherming geregistreerd. Openingsuren: 8u45 - 10u00 Pachecolaan 44 (44 Kubus) 1000 Brussel Toegangsplan Op dit adres wordt vervolgens, op afspraak, de aanvraag voor internationale bescherming ingediend (verhoor, administratief luik, bepalen welke staat verantwoordelijk is voor het behandelen van de aanvraag ...). |
De Infodesk van Dienst Vreemdelingenzaken contacteren
Als u belt of een e-mail stuurt naar de Infodesk dient u in het bezit te zijn van een van volgende gegevens:
* het dossiernummer van de Dienst Vreemdelingenzaken: dit nummer bestaat uit 7 cijfers en wordt als referentienummer vermeld op briefwisseling van Dienst Vreemdelingenzaken.
* het Rijksregisternummer: dit nummer is terug te vinden op verblijfsdocumenten.
* het visumaanvraagnummer: dit nummer is door de visumaanvrager te bekomen bij de bevoegde ambassade. Ter info: dit nummer begint nooit met een 0 en bevat geen letters.
Het verschaffen van deze nummers geeft niet automatisch recht op informatie. Conform de wetgeving op de bescherming van de persoonlijke levenssfeer kunnen medewerkers van de Infodesk steeds naar uw identiteit en de reden van de contactname vragen.
Het louter verschaffen van naam en geboortedatum volstaat niet om opzoekingen te doen.
Indien u niet eerder de mogelijkheid had het dossiernummer van de Dienst Vreemdelingenzaken te bekomen, kan dit aangevraagd worden:
* als particulier stuurt u een mail naar de Infodesk. U voegt een duidelijke kopie van uw paspoort of identiteitskaart toe.
* als advocaat stuurt u een mail naar de Infodesk met duidelijke vermelding om welke persoon het gaat. Een kopie van paspoort of identiteitskaart dient niet toegevoegd te worden.
Meer info:
Wijzigingen van contactgegevens meedelen aan dienst vreemdelingenzaken
Enkel voor overheidsdiensten: Gemeenten, OCMW, Parketten, Andere overheden,...
Enkel voor: Advocaten, NGO'S, Verenigingen, VZW
Niet voor particulieren (!!)
Zie document
KLACHTEN:
 |
Indien u klachten heeft over ons departement of onze directies, verkrijgt u de contactgegevens door op dit logo te klikken. |
CONTACT WEBMASTER
Uw opmerkingen, vragen of suggesties over de website kunt u overmaken aan de webmaster. Dit e-mail adres is niet geschikt voor inlichtingen over uw persoonlijk dossier of voor algemene inlichtingen. Voor meer informatie gelieve u te wenden tot onze Infodesk